Uwaga |
|
ZNACZNIK |
OPIS ZNACZNIKA |
<em> </em> |
Znacznik służy do zaakcentowania wybranego fragmentu tekstu (emfaza). Najczęściej tekst objęty tym znacznikiem jest przedstawiany jako pochylony (italika – kursywa) |
fragment kodu Źródłowego: (...) Najczęściej tekst objęty tym znacznikiem jest przedstawiany jako pochylony (<em>italika – kursywa</em>) (...) uzyskany efekt:
|
|
ZNACZNIK |
OPIS ZNACZNIKA |
<strong> </strong> |
Znacznik służy do mocniejszego wyróżnienia fragmentu tekstu. Najczęściej tekst objęty tym znacznikiem jest przedstawiany jako pogrubiony. |
fragment kodu Źródłowego: (...) Najczęściej tekst objęty tym znacznikiem jest przedstawiany jako <strong>pogrubiony</strong>. (...) uzyskany efekt:
|
|
ZNACZNIK |
OPIS ZNACZNIKA |
<small> </small> |
Znacznik służy do przedstawienia fragmentu tekstu czcionką o jeden stopień mniejszą niż pozostały tekst. |
fragment kodu Źródłowego: (...) <p> Normalny
tekst. <small>Tekst mniejszy.</small> </p> (...) uzyskany efekt:
|
|
ZNACZNIK |
OPIS ZNACZNIKA |
<q> </q> |
Znacznik służy do przedstawienia cytatu w większym
fragmencie tekstu. |
fragment kodu Źródłowego: (...) <p> Normalny tekst <q>cytacik</q> Tekst normalny. </p> <blockquote> Dłuższy, zacytowany fragment tekstu. Dłuższy, zacytowany fragment tekstu. Dłuższy, zacytowany fragment tekstu. Dłuższy, zacytowany fragment tekstu. Dłuższy, zacytowany fragment tekstu. Dłuższy, zacytowany fragment tekstu. <blockquote> (...) uzyskany efekt:
|
|
ZNACZNIK |
OPIS ZNACZNIKA |
<br> |
Znacznik służy do łamania linii tekstu (przejście do następnej linii). Znacznik ten nie ma pary zamykającej. |
fragment kodu Źródłowego: (...) <p> Krocz spokojnie wśród zgiełku i pośpiechu - pamiętaj jaki pokój może być w ciszy.<br>Tak dalece jak to możliwe nie wyrzekając się siebie, bądź w dobrych stosunkach z innymi ludźmi.<br>Prawdę swą głoś spokojnie i jasno, słuchaj też tego co mówią inni, nawet głupcy i ignoranci, oni też mają swoją opowieść.<br>Jeśli porównujesz się z innymi możesz stać się próżny lub zgorzkniały, albowiem zawsze będą lepsi i gorsi od ciebie. </p> (...) uzyskany efekt:
|
|
ZNACZNIK |
OPIS ZNACZNIKA |
<code> </code> |
Znacznik służy do oznaczania kodu programistycznego na stronie WWW. Tekst będzie wyświetlany czcionką o stałej szerokości. |
fragment kodu Źródłowego: (...) <code> oto korona :ile<br> cs pod<br> niech "p 500 / (:ile + 1)<br> niech "a :p / PWK 2)<br> niech "aa 2 * :a)<br> niech "d 500 - :p)<br> niech "n :ile - 1)<br> ws 150 lw 90 np 250 - (:p / 2) pw 90<br> ukm "zielony<br> lw 45<br> wielokąt[np :a pw 90 np :a pw 135 np :p]<br> pw 45<br> ukm "żółty wielokąt[np 300 pw 135 np :a powtórz :n[lw 90 np :a pw 90 np :a] lw 90 np :a pw 135 np 300 pw 90 np :d]<br> ukm "czerwony<br> powtórz :ile[wielokąt[pw 45 np :aa lw 135 np :p lw 135 np :aa pw 135 np :p]<br> pw 90 np :p lw 90] pw 45<br> ukm "zielony<br> wielokąt[np :a lw 90 np :a lw 135 np :p]<br> wróć<br> już<br> <code> (...) uzyskany efekt:
|
|
ZNACZNIK |
OPIS ZNACZNIKA |
<sup> </sup> |
Znacznik służy do oznaczania tekstu do wyświetlania w indeksie górnym. |
fragment kodu Źródłowego: (...) <p> <h3>Twierdzenie Pitagorasa</h3> c<sup>2</sup> = a<sup>2</sup> + b<sup>2</sup> <p> (...) uzyskany efekt:
|
|
ZNACZNIK |
OPIS ZNACZNIKA |
<sub> </sub> |
Znacznik służy do oznaczania tekstu do wyświetlania w indeksie dolnym. |
fragment kodu Źródłowego: (...) <p> <h3>Kwas siarkowy</h3> H<sub>2</sub>SO<sub>4</sub> <p> (...) uzyskany efekt:
|
|
ZNACZNIK |
OPIS ZNACZNIKA |
<i> </i> |
Znacznik oznacza tekst, do wyświetlania kursywą. |
fragment kodu Źródłowego: (...) Podręcznik <i>Lekcje z komputerem</i> do informatyki. (...) uzyskany efekt:
|
|
ZNACZNIK |
OPIS ZNACZNIKA |
<span> </span> |
Znacznik sam w sobie nie wpływa na formatowanie tekstu, w połączeniu z kaskadowymi arkuszami stylów daje jednak ogromne możliwości w tym zakresie. |
fragment kodu Źródłowego: (...) Podręcznik <span>Lekcje z komputerem</span> do informatyki. <br> Podręcznik <span style="background-color: black; color: yellow; font-family: sans-serif; font-size: larger">Lekcje z komputerem</span> do informatyki. (...) uzyskany efekt:
|
Informacja na koniec: to dopiero jest początek J.